Nieuwsbrief

Meld u aan voor de nieuwsbrief

Button_demarimba_over

Medezeggenschapsraad

Klik hier voor informatie van de medezeggenschapsraad van "De Marimba"

Button_demarimba_over

De Vreedzame School

Wij werken met de principes van De Vreedzame School. De Vreedzame school is een compleet programma voor basisscholen voor sociale competentie en democratisch burgerschap.

Button_demarimba_over

Oudervereniging

Klik hier naar de website van oudervereniging "De Marimba" te gaan

Button_demarimba_over

Stichting LeerKRACHT.

Een geweldige school herken je niet alleen aan leerling-resultaten, maar vooral ook aan de schoolcultuur en kwaliteit van de leraren. Daarom is onze school aangesloten bij Stichting LeerKRACHT.Button_demarimba_over

spurd

logo-spurd 175px

 

In de groepen 3 werken we met de volgende methoden:

  • Taal/lezen: Veilig Leren Lezen
  • Rekenen: Pluspunt
  • Schrijven: Schrijftaal

Voor handvaardigheid en muziek wordt de methode "Moet je doen" gebruikt als bronnenboek.

Gym wordt twee keer in de week gegeven. Eenmaal door de vakdocent (toestelles) en eenmaal door de eigen leerkracht (spelles).

We werken niet alleen uit de methoden. 6x per jaar werken we binnen een thema werken. Naast de methode wordt er dan gewerkt binnen dat thema. Waar mogelijk worden de methodische lessen dan betekenisvol omgezet zodat ze aansluiten bij het thema zonder dat de doelen uit het oog verloren gaan.

In de groepen 3 werken we (net zoals bij de kleuters) met een kiesbord. Op het kiesbord staan behalve opdrachten die moeten ook kiesopdrachten. De kinderen werken in niveaugroepen.

Als er gewerkt wordt binnen een thema werken de kinderen naast het kiesbord ook met een werklijst. Op de werklijst staan opdrachten die met het thema te maken hebben. De opdrachten op de werklijst worden zo gekozen dat alle vakgebieden (taal, rekenen, handvaardigheid etc.)aan bod komen. De activiteiten kunnen (meestal) zonder hulp van de leerkracht gedaan worden. Het kind bepaalt zelf met welke opdracht hij of zij begint.

Het werken met het kiesbord en de werklijst bevordert de zelfstandigheid van het kind en zorgt voor meer betrokkenheid en motivatie; het kind mag immers zelf kiezen wat hij/zij gaat doen

 

Copyright © 2015. All Rights Reserved.